Jävla kärring!



Idag när jag jobbade så var det en kund som fick mig att bryta ihop totalt. Min kollega Viktoria kom fram till mig och sa att det var en kund som ville lägga undan två leksaker som hon ville betala om en vecka. Jag sa att det gör vi inte. vi lägger unan max ett dygn. Så jag följer med viktoria till kunden och säger TREVLIGT:

- Vi lägger tyvärr inte undan några varor i en hel veckan utan bara max ett dygn.
- Då måste jag fråga, är ni nya här?!
- nej jag har jobbat här i tre år.
- jaha för jag får alltid lägga undan varor längre än ett dygn när jag här här, jag gör av med tio tusentalskronor varje år här, och alla vet vem jag är. och förresten så tycker jag inte om hur du bemöter mig, jag tycker att det var ritktigt otrevligt gjort.
- Jaha, men jag har aldrig träffat dig så det visste inte jag, men du får jättegärna gå och prata med min chef så kan hon säkert ordna det åt dig. och jag ber om ursäkt om du tog illa upp men jag säger bara till dig vad mina chefer har sagt åt mig under mina tre år här.
- Nej det spelar ingen roll jag tänker inte handla här mer! Jag kan hitta ett bättre butiksbiträde någon annanstans som bemöter mig bättre än vad du gör i någon annan toys"R"us butik.
- Okej vad bra.

Och så vände hon på klacken och gick. JÄVLA KÄRRING!!! Detta var verkligen inte vad jag behövde idag. Hon fick mig att bryta ihop. Jag menar det där är inte vad ett butiksbiträde vill höra. Och jag var verkligen INTE otrevlig! Det har jag två kollegor som kan intyga!
Johanna

Kommentarer
Postat av: Ines

Jag förstår verkligen din frustration över idiotiska kunder, har ju själv jobbat en del i butik och så. Men ta absolut inte åt dig av sådana idioter, du vet att du gör ditt jobb bra! och bara det att hon inte ville prata med din chef säger ju sig självt, hon fattade själv att det var omöjligt att lägga undan saker i en vecka!! Vem gör det liksom?! Jag vet att det inte är så kul med sådant, men sådan idioti får man bara skaka av sig. Du kommer nog må bättre om du gör det! :)

2009-11-05 @ 22:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: